Valve’ın Yeni Gizli Oyunu: Deadlock Deneyimi

Mehmet Araz
By Mehmet Araz 3 Min Read

Valve, neredeyse beş yıldır yeni bir oyun duyurmadı. Ancak, Deadlock adını taşıyan gizemli bir kahraman nişancı oyunu üzerinde çalıştığı ortaya çıktı. Valve henüz Deadlock’u resmi olarak açıklamasa da, Valve’ın Yeni Gizli Oyunu Steam’de erişime açıldı ve 20.000’e yakın kişi tarafından oynandı. İlginç olan şu ki, bu oyuncular arasında yer alan ben de dahil olmak üzere kimse bir gizlilik anlaşması (NDA) imzalamadı, herhangi bir sözleşme yapmadı veya oyunun kullanım koşullarını kabul etmedi.

Deadlock, Overwatch, Dota 2 ve Team Fortress 2 gibi popüler oyunlardan esinlenmiş bir 6’ya 6 kahraman nişancı oyunu. Oyuncular, haritayı ele geçirip rakip takımı geri püskürtmek için kahramanlarından ve onlara eşlik eden yapay zekâlı askerlerden oluşan bir orduyu yönetiyorlar. Oyunun temel amacı, rakip takımın savunmalarını yok ederek ilerlemek ve onların bölgesini ele geçirmek. Bununla birlikte, her iki tarafın da sürekli olarak yeniden doğan ve saldıran askerleri olduğu için oyun hiç duraksamıyor. Bu özellik, oyunun bir an bile boş kalmamasını sağlıyor.

Oyun, büyük ölçüde Overwatch’un oynanışını andırsa da, Dota 2 ve diğer MOBA türü oyunlardan da öğeler içeriyor. Birinci maçımda gördüğüm kadarıyla, yapay zekâlı askerler, insan kontrollü kahramanların yardımı olmadan rakip savunmaları aşmakta zorlanıyor. Benzer şekilde, insan oyuncular da, NPC orduları olmadan ilerlemekte zorlanıyorlar. Bu durum, hem kahramanların hem de onların küçük yoldaşlarının koordinasyonunu gerektiriyor.

Her maç, rakip takımın Patronu olarak adlandırılan devasa bir yüzen küreye karşı yapılan bir savaşla son buluyor. Bu savaş, oyunun en zorlu anlarından biri ve tüm kahramanların iş birliğini gerektiriyor. Deadlock, hızlı reflekslere dayanan nişancı oyunlarından ziyade, daha stratejik bir oynanış sunuyor. Bu bakımdan, oyun Overwatch veya Team Fortress 2’ye daha yakın.

Deadlock, kahramanların yeteneklerini geliştirip yeni beceriler satın almalarına olanak tanıyan bir oyun içi ekonomi sistemi de içeriyor. Her karakterin hem ağır hem de hafif yakın dövüş saldırıları var ve gelen bir saldırıyı savuşturup rakibi sersemletebiliyorsunuz. Oyun, aynı zamanda harita üzerinde hızlı hareket etmeyi sağlayan pek çok mekaniğe sahip. Kayma, zıplama, çift zıplama ve tramvay hatları, oyuncuların harita üzerinde hızla yer değiştirmesini sağlıyor. Ancak bu tramvay hatları, Titanfall’daki gibi her açıdan saldırı imkanı vermiyor; bu hatlar, oyuncuların kontrol ettiği bölgelerde çalışıyor.

Deadlock’un mevcut sürümünde 20 farklı kahraman bulunuyor ve her biri farklı oyun stillerine hitap ediyor. Örneğin, Wraith adındaki bir kahraman, tarzı ve hızlı ateş eden Tommy Gun’ı ile dikkat çekerken, McGinnis ise Team Fortress 2’deki mühendis ve ağır silah uzmanı özelliklerini bir araya getiriyor.

Henüz oyunun dengesi veya kahramanların arka plan hikayeleri hakkında kesin bir şey söylemek zor, ancak arkadaşlarımla bu oyunu denemek için sabırsızlanıyorum. Valve, Deadlock’u duyurmasa bile, oyunu denemek isteyen herkes arkadaşlarını Steam üzerinden davet edebiliyor. Bu alışılmadık bir oyun yayınlama yöntemi, ama Valve’dan da beklenildiği gibi sıradışı bir yaklaşım.

Karanlık Saatler

Share This Article
Leave a Comment

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir